Fibertex

Fibertex Koncernen

af | jan 5, 2022

Fibertex Koncernen – Fra Skype for Business til Cisco Webex 

Fibertex koncernen ønskede en ny integrerede videoløsning i høj kvalitet. Derfor valgte de Webex.

Webex er bygget på samme software og strategi og giver dermed den samme oplevelse, uanset om du sidder på det største roomkit eller en dx80.

Fibertex koncernen har dermed 20% færre rejsedage, ingen vedligehold og adgang til et altid fuldt opdateret system. Se med her når Morten Petri Frandsen, Global IT Director for Fibertex fortæller.

Fibertex koncernen – Hvordan holder man effektive online møder?

I 1968 blev Fibertex etableres som et datterselskab i Østasiatisk Kompagni i Aalborg.

Fibertex Personal Care A/S er ejet af Schouw & Co A/S, som også ejer Fibertex Nonwovens A/S.

Fibertex Personal Care er en af ​​verdens største producenter af nonwoven-stoffer til Personal Care-industrien, der leverer  nøglekomponenter i b.la. babybleer, hygiejnebind mm.

Mens Nonwovens fokuserer på lyddæmpning, geomaterialer til bilindustrien mm.

Med Webex fik de ét stykke software, der modsvarer ethvert form for mødelokale

Fibertex kundecase
Fibertex

Cisco Webex: Alt-i-én videokonference

One-button-to-join funktion

Fibertex koncernen havde et ønske om at have nærvær i forhold til deres kunder og leverandører og ikke mindst til deres egne lokale lokationer.

Fibertex koncernens største udfordring var, at deres system ikke var integreret og at det derfor ikke var muligt at etablere forbindelse til en lokation et andet sted, hvis dele af systemet var nede. Det betød, at møderne typisk startede med forsinkelse og at de ofte havde brug for teknisk hjælp fra lokale IT-konsulenter eller konsulenter fra Danmark for at få mødet i gang. Samtidig var kvaliteten til tider meget tvivlsom.

Det man møder med Cisco Webex, er et møde i høj kvalitet i fuld HD med one-button-to-join funktion, uanset hvilken platform man sidder på. Det helt unikke ved denne løsning er, at Cisco har endepunkter, der modsvarer ethvert form for mødelokale.

Fibertex logo

”Vi har intet vedligehold på det, det bliver jo hele tiden opgraderet fra Cisco’s side – og vi opdager det ikke”  Morten Petri Frandsen, Global IT Director

Andre Kundecases

Spar Nord Bank

Spar Nord Bank

Hvordan bliver man en personlig bank i en digital verden?   Spar Nord Banks bærende ambition er at blive Danmarks mest personlige bank. Spar Nord bank er Danmarks 5. største pengeinstitut med hovedsæde i Aalborg ca 58 filialer fordelt over hele landet. De har altid...

læs mere
Kyocera Unimerco

Kyocera Unimerco

For den globale virksomhed Kyocera Unimerco er telefonsystemet en livsnerve. Det er essentielt for at sikre support til kunderne, og ikke mindst skal det være et stabilt værktøj, som sælgerne bruger dagligt. ”Vi havde en meget gammel call manager, placeret lokalt, hvor vi ingen support havde. Vi ønskede en løsning, der sikrede mere OPEX og mindre CAPEX, så vi kiggede efter en hosted-løsning,” fortæller Claus Skallerup, CIO hos Kyocera Unimerco, Danmark.

læs mere
Kornets Hus

Kornets Hus

Så nemt er det, at styre dit eget netværk: ”Det er en rigtig smart løsning. Jeg har et dashboard, hvorfra jeg kan se, hvem der logger på og hvornår. Det er også her, vi kan ændre på netværket, hvis det skulle være nødvendigt, men det har jeg ikke haft brug for endnu.

læs mere