Kyocera Unimerco

Kundecase Kyocera Unimerco

af | jan 4, 2022

Call manager i skyen giver fleksibilitet

Da Kyocera Unimerco skulle have et nyt call manager-system, valgte de Lytzen IT til implementering og vedligeholdelse af en Cisco-løsning, der sikrede dem en fleksibel og global call manager

Telefonsystemet – en livsnerve

Unified Communication gav en online-løsning der sikrede den nødvendige fleksibilitet til lynhurtigt at kunne tilpasse. 

For den globale virksomhed Kyocera Unimerco er telefonsystemet en livsnerve. Det er essentielt for at sikre support til kunderne, og ikke mindst skal det være et stabilt værktøj, som sælgerne bruger dagligt. ”Vi havde en meget gammel call manager, placeret lokalt, hvor vi ingen support havde. Vi ønskede en løsning, der sikrede mere OPEX og mindre CAPEX, så vi kiggede efter en hosted-løsning,” fortæller Claus Skallerup, CIO hos Kyocera Unimerco, Danmark.

Tilbage i 2017 skiftede Kyocera Unimerco så deres gamle call manager ud med en online-løsning, der dog hurtigt viste sig ikke at være en succes. Derfor tog de fat i Lytzen IT, som de har haft et samarbejde med i over 10 år, blandt andet inden for unified communication og MPLS. ”Vi skiftede så hele løsningen, både den gamle og den hostede løsning, som de havde prøvet, til den cloud baserede Cisco Unified Communication Manager med et Farlon Switchboard. Løsningen er implementeret i alle Kyocera Unimercos afdelinger i hele verden,” siger Christian Foghsgaard, salgsdirektør og partner hos Lytzen IT.

Valget til en cloud baseret Cisco-løsning var ikke specielt svær at træffe. Claus Skallerup fortæller, at de havde brug for en meget fleksibel løsning, så de lynhurtigt kunne justere og tilpasse. ”Det, vi har om mandagen, ved vi ikke, om vi har om fredagen. Så vi skal kunne tilrette vores systemer lynhurtigt,” siger Claus Skallerup og fortsætter: ”Det kan godt være, at vi ikke kan helt lige så meget med en hosted løsning, men vi kan rigeligt, og fleksibiliteten var afgørende for os.”

Kyocera Unimerco kontaktcenter
Kyocera

Derfor tog de fat i Lytzen IT, som de har haft et samarbejde med i over 10 år, blandt andet inden for unified communication og MPLS.

Autentisk partner, med fokus på tillid 

Lytzen IT er en partner

For Claus Skallerup er der flere gode grunde til, at de valgte Lytzen IT til at håndtere dette projekt. En af de væsentligste årsager er, at de gennem flere år har brugt Lytzen IT til at løse forskellige IT-opgaver. ”Vi har stor tillid til Lytzen IT og deres kvalifikationer. De er ikke bare en leverandør, de er vores samarbejdspartner. De er her ikke kun for at tjene penge, de er her også for at få tingene til at fungere, og det er meget vigtigt for os,” pointerer Claus Skallerup. Det samarbejde og partnerskab betyder, at der er blevet opbygget en stor tillid til Lytzen IT. Claus Skallerup føler, at de kender dem rigtig godt, og at den kultur, som Lytzen IT har, passer godt ind i samarbejdet.

”De er autentiske, og det sætter vi stor pris på,” siger Claus Skallerup.

Unimerco

”I vores samarbejde snakker vi aldrig kontrakt, priser eller penge, for de er vores partner, ikke ’blot’ en leverandør,” forklarer Claus Skallerup

Lytzen IT håndterer det hele

En anden ting, der har været vigtig for Kyocera Unimerco, er en daglig håndtering af deres call manager-installation, for som Claus Skallerup siger:

”At arbejde med Ciscos løsning kræver en unik viden og erfaring. Den har vi ikke, men det har Lytzen IT. Derfor fungerer de nærmest som vores it-afdeling, når det kommer til vores call manager, og det fungerer rigtig godt for os. Outsourcing er en del af vores DNA som virksomhed, og Lytzen IT løfter opgaven perfekt.”

Når det kommer til outsourcing, har Claus Skallerup kun roser tilovers for Lytzen IT. Han betragter dem som en af deres bedste outsourcing partnere, ikke mindst på grund af deres holdning til, hvordan et godt partnerskab skal fungere.

”I vores samarbejde snakker vi aldrig kontrakt, priser eller penge, for de er vores partner, ikke ’blot’ en leverandør,” forklarer Claus Skallerup.

Det er noget, som Christian Foghsgaard er glad for at høre.

”Et vores succesparametre er netop, at vores kunder skal betragte os som deres partner. Vi har en fælles opgave. vi skal løse, og det gør vi bedst som partnere. Vi ønsker at have langvarige forhold til vores kunder, og det kræver, at vi kan andet og mere end blot udsende fakturaer,” pointerer Christian Foghsgaard.

”Det var en lang rejse, og derfor var det meget vigtigt, at vi kunne stole på, at Lytzen IT kunne sikre os en glidende og problemløs overgang – og det kunne vi,” fortæller Claus Skallerup.

En god proces

Hele processen med at komme fra det gamle call manager-system og over til den nye Cisco-løsning var ikke noget, der skete natten over.

Hele processen med at komme fra det gamle call manager-system og over til den nye Cisco-løsning var ikke noget, der skete natten over.

”Det var en lang rejse, og derfor var det meget vigtigt, at vi kunne stole på, at Lytzen IT kunne sikre os en glidende og problemløs overgang – og det kunne vi,” fortæller Claus Skallerup.

Sammen med Lytzen IT blev alle afdelinger gået igennem en efter en, og deres behov til den nye call manager blev afdækket, så de kunne supportere kunderne bedst muligt.

”Det var en god proces. Lytzen IT var hamrende gode til at forstå vores krav. De er ikke så akademiske og har fokus på, hvad der skal til for at få hverdagen til at fungere. Samtidig er de gode til at udfordre os, skubbe til os og få os til at tænke anderledes,” mindes Claus Skallerup.

Under dele af processen kørte der tre samtidige systemer, men det var ikke nødvendigt at informere medarbejderne om det, for Lytzen IT sikrede, at processen var helt gennemsigtig, og derved blev medarbejderne aldrig forstyrret. ”I dag er vi glade for Cisco, og vi er meget glade for Lytzen IT,” slutter Claus Skallerup.

Andre Kundecases

Videocase Fibertex

Videocase Fibertex

Fra Skype for Business til Cisco Webex  Ønskede en ny integrerede videoløsning i høj kvalitet. Derfor valgte de Webex. Webex er bygget på samme software og strategi og giver dermed den samme oplevelse, uanset om du sidder på det største roomkit eller en dx80. Fibertex...

Videocase Spar Nord Bank

Videocase Spar Nord Bank

Hvordan bliver man en personlig bank i en digital verden?   Spar Nord Banks bærende ambition er at blive Danmarks mest personlige bank. Spar Nord bank er Danmarks 5. største pengeinstitut med hovedsæde i Aalborg ca 58 filialer fordelt over hele landet. Sparnord har...

Kundecase Kornets Hus

Kundecase Kornets Hus

Stærkt, fleksibelt netværk hos madkulturhus Kornets Hus er et madkulturhus ude i en kornmark. For at kunne være et attraktivt tilbud til virksomheder og besøgende skulle de bruge et stabilt og fleksibelt netværk; det leverede Lytzen IT.Stærkt, fleksibelt netværk hos...